
1. Budujte komunitu
Většina sociálních sítí funguje na principu tvoření vlastní komunity. Počet sledujících není hlavním ukazatelem vaší úspěšnosti. Míra interakce a zainteresovanosti vašich fanoušků však může o lecčem vypovídat. Pokud tvoříte zajímavý obsah, tak si budujete síť kontaktů a tu dále rozšiřujete.
Komunita není jen o vlastním obsahu. I vy musíte reagovat na příspěvky ostatních uživatelů. Rozdávejte komentáře s doplňujícími otázkami. Snažte se oslovit influencery s vyšším dosahem, kteří vás mohou sdílet a tím zdarma propagovat více lidem.
2. Ukažte to, co opravdu umíte
Autenticita je důležitá i na sociálních sítích. Nesnažte se kopírovat oblíbené influencery. Ti už mají svoje sledující, kteří nepotřebují následovat jejich kopie. Vytvořte si vlastní osobitý styl a vepište se nesmazatelně na sociální sítě. Když nebudete sami sebou, tak se budete muset velmi snažit, aby vás publikum neprokouklo.
3. Tvořte virální obsah
Virální obsah je magnetem na sledující a budování komunity. Vytvářejte jednoduchou info grafiku, krátká videa nebo pište citáty. Vše, co ve sledujících vzbudí emoce nebo jim předloží zajímavým způsobem nové informace, se může stát virálem.
Co je zrovna trendy, se můžete inspirovat u jiných influencerů nebo dokonce na jiných sociálních sítích. Dejte nějaký čas průzkumu trendů a následně si naplánujte příspěvky. Neváhejte své sledující vyzvat k akci. Komentář, srdíčko nebo sdílení vás posunou dále.
4. Nebuďte konzistentní
Trendy se neustále mění. Pokud se nebudete přizpůsobovat, tak vaše popularita bude stagnovat. Jakmile získáte nějaké sledující, tak neusněte na vavřínech a pečlivě na sobě pracujte. Algoritmy sociálních sítí jsou neúprosné a při neaktivitě vás vyřadí ze hry. Vytvořte si plán příspěvků a vytvořte si je klidně dopředu a postupně sdílejte nový obsah.
5. Využijte marketingové nástroje
Vyznáte se ve všech nástrojích, které máte k dispozici? Sledujete je vůbec? Zjistit, jak vaši sledující reagují a co se jim líbí, pomůže vaší tvorbě. Prohlédněte si statistiky a nechte pracovat data. Vše ostatní jsou jen vaše domněnky, které mohou být úplně mimo realitu. Když máte zvládnuté základní nástroje, tak můžete přejít k těm pokročilým a časem uvažovat také o placených službách.
Inspirujte se v článku Kvalitní fotomobil a příspěvky na sociální sítě. Bez kvalitních fotografií se prostě neobejdete. Text, Jak ušetřit za mobilní data a zůstat se svými fanoušky stále v kontaktu, vám pomůže vytvořit komunitu plnou interakce a důvěry.